Informacje o wyborach do Sejmu i Senatu RP

13 października 2019 roku będziemy wybierać naszych przedstawicieli do Sejmu i Senatu RP.

Głosujemy w godzinach od 7.00 do 21.00. Wyszukiwarka miejsc, w których będziemy głosować (obwodowe komisje wyborcze) a także inne informacje ważne dla wyborców znajdują na stronie www.wybory.um.warszawa.pl.

Żeby nasze głosowanie przebiegało bez zakłóceń, już teraz musimy się do tego przygotować.

Pamiętajmy o ważnych terminach:

  • Do 30 września osoby niepełnosprawne chcące głosować korespondencyjnie, muszą zgłosić taki zamiar.
  • Do 4 października osoby po 75 roku życia oraz osoby niepełnosprawne mogą złożyć wniosek o głosowanie przez pełnomocnika.
  • Do 4 października – można złożyć wniosek o dopisanie do rejestru wyborców. Rejestr sporządzany jest na podstawie adresu stałego zameldowania. Wpis do rejestru oznacza, że w kolejnych wyborach można głosować w tym miejscu.
  • Do 8 października – w urzędzie gminy lub dzielnicy na terenie, w której wyborca chce głosować – może złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców (tylko na te wybory). To ważne dla osób, które podczas wyborów będą w podróży lub nie mają stałego meldunku.
  • Do 11 października osoby, które nie zdążą dopisać się do spisu lub wybierają się np. w podróż zagraniczną i nie są pewni gdzie będą znajdować się w dniu głosowania, mogą pobrać z urzędu dzielnicy lub urzędu gminy, na terenie której mieszkają zaświadczenie o prawie do głosowania. Z zaświadczeniem można głosować w dowolnej komisji wyborczej w kraju lub za granicą.

Jednocześnie informujemy, że Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w dzielnicach m.st. Warszawy będą pracowały w wydłużonym czasie w dniach :

  • 5 października 2019 r. (sobota) w godzinach 9:00 – 13:00
  • 7, 8 i 9 października 2019 r. (poniedziałek, wtorek, środa) w godzinach 8:00 – 18:00

Informacje o wyborach do Sejmu i Senatu RP
Aktualności Wilanów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *