Salonik z Kulturą (02.06)

2
czerwca 2017 r.godzina:
19.00miejsce:
sala
widowiskowa Spółdzielczego Domu Kultury przy ulicy Hubala
5 w Pruszkowieorganizator:
Książnica Pruszkowska, tel.: 730 10 80Książnica
Pruszkowska oraz Spółdzielczy Dom Kultury zapraszają na kolejny
Salonik z Kulturą, kabaretowy – bo wakacje już tuż, tuż…W
piątek, 2
czerwca o godzinie 19.00 w
sali widowiskowej Spółdzielczego Domu Kultury przy ulicy Hubala
5 w Pruszkowie,
będziemy uczestnikami niecodziennego wydarzenia artystycznego.Dzięki
mecenatowi Miasta Pruszkowa – WSTĘP WOLNY.ZAPRASZAMYKrzysztof
Daukszewicz  – satyryk, felietonista, tekściarz,
poeta, piosenkarz, gitarzysta i kompozytor. Studiował w Olsztynie w
WSP.Lata
1975-1978 to początki działalności estradowej Krzysztofa
Daukszewicza. Pełnił wtedy funkcję dyrektora Miejskiego Domu
Kultury w Szczytnie oraz współtworzył kabaret Gwuść. Już w 1976
otrzymał drugą nagrodę na I Biesiadzie Humoru i Satyry w Lidzbarku
Warmińskim, za swój autorski program Dookoła Wojtek. W 1977
otrzymał nagrodę Złote Rogi Kozicy na przeglądzie kabaretów w
Zakopanem.Po
przeprowadzce w 1978 do Warszawy zaczął występować w kabarecie Na
Pięterku Związku Polskich Autorów i Kompozytorów, z którym
przestał współpracować po 3 latach. W latach 1979-1984 był
kierownikiem literackim Teatru na Targówku, w którym wystawiono dwa
jego programy: satyryczny Dziury na drodze, oraz musical dla dzieci
Dzieci taty Zeusa.W
latach 1983-1986 współtworzył z Januszem Gajosem kabaret Hotel
Nitz. W 1986 otrzymał III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie na
sztukę teatralną za antywojenna farsę Cycek. Od 1986 do 1990
występował w kabarecie Pod Egidą.Krzysztof
Daukszewicz występuje z własnymi programami satyrycznymi,
realizował programy w TV. Jest autorem kilkunastu książek. Ma
swoją rubrykę w tygodniku Przegląd.Od
2005 jest stałym gościem programu publicystyczno-satyrycznego Szkło
kontaktowe nadawanego na antenie TVN24. W 2011 roku Daukszewicz wziął
udział w nagraniu utworu „Cudne Mazury” powstałego w ramach
akcji „Mazury Cud Natury”, promującego region Mazur. Autor
kompozycji Krzysztof „Dżawor” Jaworski znany z występów
w grupie Harlem zaprosił do nagrań także innych artystów
związanych z regionem w tym: Janusza Panasewicza z Lady Pank,
Ryszarda Rynkowskiego, Piotra „Petera” Wiwczarka z Vader
oraz Pawła „Draka” Grzegorczyka z zespołu Hunter.Kabaret
TON …..Latem
2013 roku międzypokoleniowa grupa autorów, aktorów i piosenkarzy z
Bielskiej Sceny Kabaretowej rozpoczęła samodzielną działalność
jako KABARET TON.Twórczość
kabaretu TON jest wypadkową różnorodnego poczucia humoru jej
autorów i wykonawców. To przede wszystkim własne, pisane
specjalnie dla TONu skecze, monologi i piosenki oraz improwizowane z
publicznością scenki. Jest też miejsce dla klasyki gatunku. Duże
doświadczenie sceniczne, sprawdzone umiejętności aktorskie i
bardzo dobre warunki głosowe sprawiają, że kabaret trafia we
właściwy ton i szybko nawiązuje kontakt z widownią. Nawiązuje do
najlepszych tradycji kabaretu literackiego i autorskiego. Rozśmiesza
każdego widza. Potrafi też wzruszyć. Kabaret
TON tworzą:Piotr
Skucha – pomysłodawca i założyciel. Autor, reżyser, scenarzysta i
główny wykonawca znany przede wszystkim z popularnego, wielokrotnie
nagradzanego kabaretu DŁUGI, Bielskiej Sceny Kabaretowej, kilku
cyklicznych autorskich audycji radiowej Trójki („Parafonia”,
„To się nadaje”, „Móżdżek po polsku”) i wielu
programów telewizyjnych. Na scenie od ponad trzydziestu lat.
Pozostali uważają, że jest ważny. On nie, chociaż waży sporo,
przez co jest zauważalny. Z tłumu wystaje. Od góry.Juliusz
Wątroba – autor, poeta, satyryk, felietonista. Laureat ponad stu
konkursów literackich, w tym międzynarodowych. Arcymistrz krótkich
form, ulubieniec publiczności. Wydał trzydzieści pięć tomów
wierszy, felietonów i fraszek. Współpracuje z wieloma pismami,
miał nawet własną kolumnę w legendarnych „Szpilkach”.
Nestor zespołu, żywioł na scenie. Waży niewiele, ale jego słowa
mają wagę.Sabina
Głuch – aktorka, wokalistka. Doświadczenie z kilku teatrów (m.in.
Teatr Polski, Teatr Bohema, Scena Inicjatyw Aktorskich), seriali
telewizyjnych i kabaretów (m.in.
„W cudzysłowie”). Piękna i zabawna, co jest egzotycznym
połączeniem. To prawda, że waży mniej niż Juliusz.Gabriela
Jaskuła – aktorka, nauczycielka. Kilkunastoletnie doświadczenie
teatralne (Teatr Grodzki, Teatr Kontrast) i kabaretowe (kabaret „Bez
Sensu”, kabaret „W cudzysłowie”). Potrafi zagrać
każdą postać, czasem kilka naraz. Poukładana w życiu, na scenie
nieprzewidywalna. Huragan zmysłów i emocji. Waży więcej niż
wygląda, ale nikt jej nie lekceważy.Olga
Łasak – aktorka, wokalistka, absolwentka Studium Wokalnego Teatru
Muzycznego w Gliwicach, obdarzona charakterystycznym, silnym głosem
z kontrolowaną chrypką, która pozwala jej na wiarygodną
interpretację bluesa. Po gatunkach muzycznych śmiga z równą
swobodą co Błażej, tylko nieco wyżej. Angażuje każdą
publiczność do tego stopnia, że ta chudnie z zachwytu, bo
zasłuchana zapomina o wszystkim. Jej duety z Błażejem przejdą
kiedyś do historii. Waży w sam raz, chociaż uważa inaczej.Błażej
Olma – aktor, wokalista, który potrafi zaśpiewać we wszystkich
gatunkach i tonacjach. Od przyśpiewek ludowych, przez folk, rock i
jazz, po musical (grał jedną z głównych ról w kultowym musicalu
„Rocky horror show” w warszawskim „Och Teatrze”).
Zna operę i repertuar klasyczny, ale na szczęście tego nie
nadużywa. Współpracował z wieloma teatrami (m.in.
chorzowski „Teatr Marzeń”, bielski Teatr Polski) i kilkoma
kabaretami. Wielokrotnie goszczący na ekranie każdego telewizora,
mistrz drugiego planu, przez co wszystkim się wydaje, że gdzieś go
już widzieli, ale nie mogą sobie przypomnieć gdzie, bo ciągle
chudnie. Dlatego na razie nie waży się w ogóle.Z
kabaretem TON stale współpracują również:Leszek
Furman – kompozytor, aranżer, pianista jazzowy i akompaniator. W
środowisku i poza nim jest bardzo uważany.Krzysztof
Maciejowski – kompozytor, aranżer, wirtuoz skrzypiec, wokalista.
Lider zespołów Lizard i Dzień Dobry. Uważa na smyczek.Dorota
Zaziąbło – kompozytorka, aranżerka, pianistka jazzowa i
akompaniatorka. Absolwentka katowickiej Akademii Muzycznej.
Zaangażowana w wiele projektów, w tym kilka tajnych. Ceniony muzyk
sesyjny. Waży znacznie mniej niż jej instrumenty.Trudno
opisywać Kabaret TON komuś, kto nie widział go na żywo. Jest
nieporównywalny z innymi tworami kabaretowymi i kabaretopodobnymi.
Gdyby ktoś spróbował ułożyć ranking polskich kabaretów, TON
byłby w nim gdzieś obok, w świecie równoległym. To świat z
jednej strony zabawny i pogodny, z drugiej ciepły i wzruszający, a
stron tych ma jeszcze kilka. Po prostu trzeba zobaczyć kabaret TON w
akcji, na scenie. Wtedy będzie z czego się pośmiać i o czym
pogadać. A przede wszystkim do czego wracać.Antoni  Muracki –
pieśniarz, poeta, kompozytor i muzyk Od
1986 roku jest członkiem ZAKR, występował w kabarecie „Nowy
Świat” i „Warsztat”, brał udział w licznych programach
radiowych (PR III, Radio Z) i telewizyjnych („Powrót bardów”),
jest twórcą programów literackich i kabaretowych, autorem,
kompozytorem, wykonawcą i tłumaczem. Od 2004 – prowadzi własną
scenę muzyczno-kabaretową „Salonik z kulturą”, gdzie
prezentuje twórczość wybitnych postaci polskiej piosenki i Jednak
z natury Antoni jest lirykiem. Śpiewa o uczuciach i zachwycie nad
światem. Ten rys jego twórczości dobitnie podkreślają urokliwe
melodycznie i  niebanalne harmonicznie kompozycje, z
wirtuozowskimi partiami gitary. Muzycznie bliski jest balladzie
jazzrockowej, ale nie stroni też ostatnio od przetworzonych motywów
etnicznych i ludowych, czy rytmicznej ballady o cygańskiej
proweniencji.


Salonik z Kulturą (02.06)
Aktualności Pruszkowa

Firmy z Warszawy

  • Malowanie oraz czyszczenie elewacji to kluczowe zabiegi renowacyjne, które pozwalają zachować estetykę budynku, zwiększyć jego wartość oraz ochronić ściany przed destrukcyjnym działaniem czynników atmosferycznych. W Warszawie, gdzie zanieczyszczenie powietrza, smog i intensywny ruch uliczny mają wpływ na szybkie zabrudzenia fasad, tego typu prace zyskują szczególne znaczenie. W 2025 roku ceny zarówno za malowanie, jak i czyszczenie elewacji w stolicy kształtują się na nieco wyższym poziomie niż w mniejszych miastach, co należy uwzględnić przy planowaniu inwestycji. Koszt malowania elewacji w Warszawie https://www.alpinisci.com.pl/uslugi/malowanie-elewacji-warszawa/ to obecnie średnio 44 zł brutto za metr kwadratowy fasady. Stawka ta uwzględnia podstawową usługę malowania wałkiem lub pędzlem bez wstępnego czyszczenia ścian. Jeśli zdecydujemy się na kompleksową usługę, która obejmuje również mycie, gruntowanie i dwukrotne malowanie, cena wzrasta do minimum 52 zł/m². W praktyce koszt odświeżenia typowego domu jednorodzinnego o powierzchni ścian 200 m² to wydatek rzędu 8–11 tysięcy złotych, zależnie od wybranej firmy, zakresu prac oraz jakości materiałów. Warto również pamiętać, że malowanie nowych budynków, gdzie nie wymaga się gruntownego czyszczenia, może być wycenione niżej – od 32 do 46 zł/m² w zależności od stawki i technologii wykonania. Najtańszą metodą jest malowanie natryskowe, które można zlecić za 10–20 zł/m², szczególnie przy dużych powierzchniach i prostych bryłach budynków.​ Kluczowym czynnikiem zwiększającym cenę malowania jest rodzaj powłoki ochronnej – farby silikonowe czy polikrzemianowe są nawet kilkukrotnie droższe niż typowe farby akrylowe. Ceny materiałów wynoszą od 12 do 50 zł za litr, zależnie od specyfikacji produktu, a przy szacowaniu całkowitego kosztu należy uwzględnić dwie warstwy malowania oraz niezbędne akcesoria jak grunty czy środki ochrony. Wydajność farb i ich chłonność przez podłoże również istotnie wpływa na finalne wydatki związane z realizacją. Mycie elewacji w Warszawie to proces wymagający odpowiednich środków chemicznych i sprzętu. Podstawowe czyszczenie ścian mineralnych profesjonalną myjką ciśnieniową kosztuje od 23,40 do 26,90 zł brutto za metr kwadratowy. W przypadku elewacji kamiennych i betonowych usuwanie typowych zabrudzeń atmosferycznych wynosi około 26,90 zł/m², a za usuwanie zanieczyszczeń biologicznych jak pleśń, grzyby czy mech należy zapłacić już 39–44 zł/m². Najwięcej kosztuje usuwanie uporczywych zabrudzeń chemicznych, takich jak plamy olejowe czy graffiti – tu stawki wynoszą od 41,60 do 46,60 zł/m², gdyż prace wymagają specjalistycznych preparatów oraz wyższych kwalifikacji. Warto nadmienić, że przy większych powierzchniach usługodawcy są skłonni do negocjacji ceny.​ Cennik usług czyszczenia i malowania elewacji nie obejmuje tylko kosztów robocizny – znaczenie mają również materiały, rusztowania, dojazd ekipy oraz ubezpieczenie prac na wysokości. Rzetelna wycena powinna uwzględniać stopień zabrudzenia powierzchni, rodzaj elewacji (mineralna, akrylowa, silikatowa), skomplikowanie bryły budynku, a także konieczność specjalnych zabiegów takich jak odgrzybianie, naprawa pęknięć czy ochrona elementów dekoracyjnych. Dokładny koszt realizacji jest zawsze indywidualny – firmy podchodzą do wycen w sposób elastyczny, a klient posiada możliwość negocjacji oraz wyboru różnych wariantów materiałowych. Wzrost cen w Warszawie względem innych miast związany jest z wyższymi kosztami pracy, ale także presją jakościową widoczną w regionach o intensywnej zabudowie i dużej konkurencji firm budowlanych. Oszczędności rzadko okazują się opłacalne, gdyż tańsze ekipy mogą stosować mniej wytrzymałe środki, co w dłuższej perspektywie prowadzi do szybszej potrzeby ponownego czyszczenia lub malowania fasady. Właściwy dobór technologii, materiałów oraz sprawdzonego wykonawcy daje gwarancję estetycznego efektu i wydłużonego okresu trwałości elewacji. Inwestycja w malowanie i czyszczenie fasady w Warszawie https://www.alpinisci.com.pl/uslugi/mycie-i-czyszczenie-elewacji/ to wydatek uzasadniony ekonomicznie – wpływa nie tylko na wygląd, lecz także na ochronę ścian oraz wartość nieruchomości. Znajomość aktualnych cen, rodzajów usług i materiałów pozwala dokonać świadomego wyboru firmy, która zapewni nie tylko konkurencyjną stawkę, ale przede wszystkim satysfakcjonującą jakość wykonania. Grupa Alpiniści sp. z o.o. oferuje profesjonalne prace wysokościowe https://www.alpinisci.com.pl/

  • Firma ZATORSKI to polski producent i dostawca specjalistycznych elementów z tworzyw konstrukcyjnych, który powstał w 2006 roku. Firma oferuje komponenty skrawane wykonane z nowoczesnych tworzyw sztucznych, a jej usługi obejmują także obróbkę skrawaniem CNC i usługi skanowania 2D/3D. Wśród jej klientów znajdują się przedsiębiorstwa z branż spożywczej, farmaceutycznej i maszynowej. Działalność: Dostarcza półfabrykaty i gotowe komponenty (płyty, pręty, tuleje itp.) z tworzyw konstrukcyjnych, w tym PA6, POM, PET, PTFE. Technologia: Wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak frezarki CNC do obróbki skrawaniem, a także skanowanie 2D i 3D do precyzyjnych pomiarów. Branże: Obsługuje różne sektory przemysłu, w tym spożywczy, farmaceutyczny, chemiczny, maszynowy i transportowy. Usługi: Oprócz produkcji oferuje również usługi pomiarowe i skanowania, które pozwalają na dokładne odwzorowanie skomplikowanych kształtów. Frezowanie CNC https://zatorski.pl/frezowanie-cnc/ Usługi CNC https://zatorski.pl/ Toczenie CNC https://zatorski.pl/toczenie-cnc/ Lokalizacja: Firma ma swoją siedzibę w Sochaczewie.

  • Właściwa konserwacja samochodu to nie tylko regularna wymiana oleju silnikowego czy sezonowa zmiana opon. To również szereg zabiegów, które często są pomijane przez kierowców, a które mają kluczowe znaczenie dla długowieczności pojazdu i bezpieczeństwa jazdy. Wśród najważniejszych, choć często niedocenianych usług motoryzacyjnych, znajdują się dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów oraz profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Oba te zabiegi, wykonywane regularnie i zgodnie z zaleceniami producentów, mogą znacząco wydłużyć żywotność kluczowych elementów pojazdu i zaoszczędzić właścicielom sporych wydatków na kosztowne naprawy. Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów to procedura, która w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność wśród świadomych kierowców i profesjonalnych warsztatów. W przeciwieństwie do tradycyjnej, grawitacyjnej metody wymiany, która polega na prostym откручeniu korka spustowego i pozwoleniu olejowi spłynąć pod wpływem grawitacji, metoda dynamiczna wykorzystuje specjalistyczne urządzenie podłączane do układu chłodzenia skrzyni biegów. Dzięki temu możliwa jest wymiana praktycznie całej objętości oleju znajdującego się w skrzyni, a nie tylko tej części, która naturalnie wypływa podczas grawitacyjnej wymiany. Różnica w skuteczności obu metod jest znacząca. Podczas tradycyjnej wymiany udaje się usunąć jedynie około czterdziestu do sześćdziesięciu procent starego oleju, podczas gdy dynamiczna wymiana pozwala na usunięcie nawet dziewięćdziesięciu procent zużytego płynu. Stary olej, który pozostaje w skrzyni po grawitacyjnej wymianie, miesza się z nowym, znacząco obniżając jego właściwości i skracając interwały serwisowe. W przypadku wymiany dynamicznej, dzięki przepłukaniu całego układu, nowy olej od pierwszych kilometrów może w pełni spełniać swoją funkcję, chroniąc precyzyjne elementy skrzyni przed zużyciem. Procedura dynamicznej wymiany oleju przebiega następująco: specjalne urządzenie podłączane jest do przewodów chłodnicy oleju skrzyni biegów, następnie silnik zostaje uruchomiony, a skrzynia pracuje w trybie pozwalającym na cyrkulację oleju. Urządzenie jednocześnie pobiera stary olej i wtłacza nowy, monitorując proces na bieżąco. Cały zabieg trwa zazwyczaj od trzydziestu do sześćdziesięciu minut, w zależności od typu skrzyni i pojemności oleju. Istotne jest, aby wymiana była przeprowadzona przez doświadczonych mechaników, którzy dopilnują właściwych parametrów temperatury oleju oraz ciśnienia w systemie. Korzyści płynące z dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów są liczne i wymierne. Przede wszystkim znacząco wydłuża się żywotność samej skrzyni, która jest jednym z najdroższych elementów pojazdu w naprawie. Świeży olej o odpowiednich parametrach lepiej smaruje współpracujące ze sobą elementy, redukuje tarcie i odprowadza ciepło, co przekłada się na płynniejszą pracę skrzyni i bardziej komfortową jazdę. Kierowcy często zauważają, że po wymianie zmiany biegów stają się delikatniejsze, eliminują się szarpnięcia czy opóźnienia w reakcji skrzyni automatycznej. Co więcej, odpowiednio konserwowana skrzynia zużywa mniej paliwa, ponieważ wszystkie jej elementy współpracują ze sobą z minimalnym oporem. Drugim, równie istotnym zabiegiem konserwacyjnym jest zabezpieczenie antykorozyjne podwozia samochodu. Korozja to jeden z głównych wrogów każdego pojazdu, szczególnie w polskich warunkach klimatycznych, gdzie samochody narażone są na działanie soli drogowej przez kilka miesięcy w roku, a także na wilgoć, błoto i zmienne temperatury. Rdza atakuje przede wszystkim podwozie, które jest bezpośrednio narażone na kontakt z agresywnymi substancjami rozrzucanymi na drogach.Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne to proces wieloetapowy, który wymaga odpowiedniego przygotowania i zastosowania specjalistycznych środków. Pierwszym krokiem jest dokładne umycie i oczyszczenie podwozia z wszelkich zanieczyszczeń, błota, piasku oraz resztek soli. Następnie podwozie musi zostać całkowicie wysuszone, ponieważ nakładanie preparatów ochronnych na mokrą powierzchnię nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. W kolejnym etapie mechanicy dokładnie sprawdzają stan techniczny podwozia, identyfikując miejsca szczególnie narażone na korozję oraz te, w których proces rdzy już się rozpoczął. W zależności od stanu podwozia i oczekiwań klienta, stosuje się różne typy preparatów antykorozyjnych. Najpopularniejsze to środki na bazie wosku, które tworzą elastyczną, trwałą powłokę ochronną. Są one szczególnie skuteczne w zabezpieczeniu ukrytych jam, progów oraz innych trudno dostępnych miejsc, gdzie gromadzi się wilgoć. Inne popularne preparaty to środki oleiste, które głęboko penetrują strukturę metalu i wypierają wilgoć. Nowoczesne preparaty często łączą zalety obu technologii, oferując kompleksową ochronę na wiele sezonów. Zabezpieczenie antykorozyjne warto wykonywać regularnie, najlepiej co dwa do trzech lat, lub częściej w przypadku intensywnej eksploatacji pojazdu. Szczególnie polecane jest to osobom, które mieszkają w rejonach nadmorskich, gdzie powietrze nasycone jest solą, oraz kierowcom pokonującym duże dystanse w okresie zimowym. Koszt profesjonalnego zabezpieczenia jest stosunkowo niewielki w porównaniu z wydatkami, jakie może wygenerować naprawa przerdzewiałego podwozia czy wymiana skorodowanych elementów konstrukcyjnych. Zarówno dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/, jak i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia https://autoservice-grabowiecki.pl/oferta/zabezpieczanie-antykorozyjne/ to inwestycje, które zwracają się wielokrotnie poprzez wydłużenie żywotności pojazdu, utrzymanie jego wartości rynkowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Świadomi właściciele samochodów coraz częściej decydują się na te zabiegi, traktując je jako nieodzowny element kompleksowej dbałości o swój pojazd. Zaufany warsztat samochodowy https://autoservice-grabowiecki.pl/

  • Niepubliczne przedszkole w Warszawie (Włochy, Ursus) jest prywatną placówką oświatowo-wychowawczą wpisaną do rejestru w Biurze Edukacji miasta st. Warszawy, realizującą nową Podstawę Programową określoną przez MEN. Przedszkole znajduje się w pobliżu dzielnic Włochy i Ursus. Prywatne przedszkole w Warszawie PICCOLO to miejsce stworzone dla małego dziecka, w którym czuje się ono bezpiecznie, z radością poznaje świat i zawiera pierwsze przyjaźnie. Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku, przez cały rok kalendarzowy z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 7:00-18:00. Przedszkole Piccolo znajduje się w Warszawie dzielnice Włochy, Ursus https://www.piccolo.waw.pl/ Przedszkole zapewnia: Profesjonalną kadrę pedagogiczną pełną troski i oddania, która w szczególności dba o to aby dzieci czuły się w naszym przedszkolu bezpiecznie i radośnie. Kadra pedagogiczna ciągle doskonali swoje umiejętności. Jest innowacyjna i twórcza. Rodzice są sprzymierzeńcami i sojusznikami w organizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego. Codziennie 4 posiłki : smaczne, urozmaicone i świeże. Bogatą ofertę zajęć Realizację nowatorskich metod wychowawczo-dydaktycznych Opiekę specjalistów (logopeda, psycholog) Codzienne wyjście na świeże powietrze – hartowanie młodych organizmów Organizowanie imprez okolicznościowych (Dzień pieczonego ziemniaka, pasowanie na przedszkolaka, urodziny, itp.) Zapraszamy do naszego przedszkola dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych w wieku od 2,5 lat do 6 lat, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.. Przedszkole dla dzieci z autyzmem https://www.piccolo.waw.pl/przedszkole-dla-dzieci-niepelnosprawnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *