Dzielnica Mokotów sprzedaje domy na Sadybie. Zobacz które i kiedy

Dzielnica Mokotów sprzedaje domy na Sadybie. Zobacz które i kiedy

Reprywatyzacyjne trzęsienie ziemi w stołecznym ratuszu zatrzymało zwroty nieruchomości w ręce byłych właścicieli.  Nie będzie to jednak miało wpływu na sprzedaż kamienic i domów należących do dzielnicy Mokotów. Pierwsze przetargi już w 2017.

O aktualnych planach sprzedaży komunalnych domów i kamienic na starej Sadybie mówi w rozmowie z naszym portalem burmistrz Mokotowa, Bogdan Olesiński.

Sadyba24.pl: Dzielnica Mokotów od lat nosi się z zamiarem sprzedaży niektórych kamienic i domów komunalnych na starej Sadybie. Jak dotąd wstrzymywała się jednak z ich sprzedażą, aby wcześniej zyskać dla nich lepsze warunki rozbudowy w planie miejscowym. Plan został już uchwalony, nowe warunki razem z nim. Na jakim etapie jest obecnie sprzedaż nieruchomości dzielnicowych?

Burmistrz Mokotowa, Bogdan Olesiński: Najpierw kilka słów o tym, skąd wziął się pomysł.  W zasobie Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami znajdują się mieszkania komunalne z regulowanym czynszem. Czynsze w tych mieszkaniach zupełnie nie pokrywają kwot, które ZGN na nie wydaje. Wydatki są ponoszone m.in. na koszenie trawy, remonty, bieżące utrzymanie. W efekcie, z braku środków, ZGN za dużo w te nieruchomości nie inwestuje i robi się błędne koło.

Tymczasem wśród nieruchomości komunalnych są również te bardzo reprezentacyjne. Jeszcze w poprzedniej kadencji, czyli w latach 2006-2010, powstał więc plan wyzbywania się tych nieruchomości i kierowania środków z ich sprzedaży na budowę mieszkań komunalnych w wysokiej zabudowie.  Tam gdzie miasto jest właścicielem działki i gdzie plan miejscowy na to pozwala, chcieliśmy budować i chcemy nadal budować prawdziwe mieszkania komunalne, bardziej dostępne dla ludzi potrzebujących.

W świetle prawa nie jest jednak tak prosto opróżnić te lokale przed sprzedażą. Nikt nie kupi przecież mieszkania z lokatorami, a jak kupi, to z kolei nie za takie kwoty, jakich byśmy sobie życzyli. Pojawia się też wówczas problem z ludźmi – co z nimi później zrobić, kiedy się wyprowadzą.  W celu uniknięcia tych problemów, musimy te lokale opróżnić. Jednak jak ktoś dostał przydział lokalu komunalnego, to możemy go wyprowadzić wyłącznie za jego zgodą. W części z tych lokali ludzie się zgadzają, bo ich dotychczasowe mieszkania nie są w najlepszym stanie.

Niektóre mają wspólne łazienki na korytarzach…

Tak, mieszkania, które im proponujemy są z reguły lepsze niż te, w których aktualnie mieszkają. Problem w tym, że i tak wyprowadzka lokatorów trwa bardzo długo. Zakładałem, że lokale będą się opróżniać średnio w ciągu dwóch lat, ale trwa to dłużej. Nie dlatego, że nie mamy mieszkań, bo nawet zrobiliśmy na to rezerwy. Opóźnienia wynikają z decyzji pojedynczych osób. W dwóch czy trzech przypadkach, kiedy w budynku został już ostatni lokator lub ostatnia rodzina, jesteśmy na granicy wystąpienia do sądu z wnioskiem o usunięcie na podstawie wyroku, tzn. o to, by sąd zdecydował o przeniesieniu lokatorów  do innego lokalu komunalnego ze względu na nieracjonalność utrzymywania budynku, gdy blokuje go tylko jedna rodzina. Tak ogólnie wygląda polityka w tej kwestii.

A jak wygląda los konkretnych budynków?

Przygotowujemy do sprzedaży 8 nieruchomości na terenie Miasta Ogrodu Sadyba.  Pierwszy z nich, budynek przy Ojcowskiej 4, będzie zbywany w 2017 roku.

Z tego, co pamiętam, w budżecie dzielnicy na ten rok wpływów z Ojcowskiej nie ma?

Nie. Kolejny adres to Okrężna 34.  Podobna historia jak z Ojcowską – planujemy sprzedać tę nieruchomość w przyszłym roku.

Ciechocińska 5 jest w trakcie wykwaterowywania, pozostał jeden najemca. Budynek na Orężnej 7 został wykwaterowany i nieruchomość ta przeznaczona jest do zbycia w 2017 roku. Okrężna 46 – do wykwaterowania pozostało 4 najemców.

Ciechocińska 13 – budynek stanowi już własność następców prawnych dawnych właścicieli i nie może być przedmiotem sprzedaży przez Warszawę w drodze przetargu.

Przy okazji przygotowań do sprzedaży ujawnia się zwykle bardzo dużo niedociągnięć. Na przykład nie pokrywają się linie rozgraniczające z granicami działki lub wychodzą sporne sprawy ogrodzeń z sąsiadami. A my musimy przygotować do sprzedaży coś, co jest czyste, wyprostowane i gotowe. I to zwykle zabiera bardzo dużo czasu.

Mamy pecha, że co rozpoczniemy przygotowanie wybranej nieruchomości, to okazuje się, że został złożony wniosek o zwrot czyli tzw. roszczenia. Czy jest on do uwzględniania, tego nie wiemy, ale jeśli tylko się pojawia, rozpoczyna się cała procedura jego rozpatrywania. Wówczas trwa to co najmniej 2-3 lata, oczywiście przy założeniu, że miasto ten wniosek odrzuci, uznając, że nie ma on żadnych racjonalnych podstaw. I tak sprzedaż odsuwa się w czasie.

Na koniec zostają jeszcze najbardziej rozpoznawalne dla Sadybian kamienice komunalne na rogu Orężnej i Powsińskiej. We wrześniu ubiegłego roku najemcy lokali użytkowych w parterze tych budynków dostali wypowiedzenia najmu z terminem do 31 grudnia, potem wypowiedzenia cofnięto. Co się stało?

Mamy tu do czynienia z trzema kamienicami, które łączy konieczność wcześniejszego ustanowienia służebności przejazdu. Chodzi o wpisanie do księgi wieczystej prawa przejścia i przejazdu na tyłach kamienicy przy Orężnej 1 do budynków Energetyki przy Powsińskiej 15  i Powsińskiej 17. Dopóki nie zakończy się sprawa w sądzie i nie wpiszemy służebności do księgi, musimy zawiesić całe postępowanie i odłożyć sprzedaż tych kamienic w czasie.

Zakładałem, że sprzedaż tych nieruchomości pójdzie szybciej, a środki uzyskane z ich sprzedaży będą podstawą do wystąpienia do pani prezydent o ich uzupełnienie i budowę budynku komunalnego.  Tymczasem okazało się, że na dziś nie musimy budować budynku komunalnego.  Obecnie obowiązujące limity dochodów, wynikające z mocy uchwały Rady Warszawy, sprawiły że liczba mieszkańców uprawnionych do korzystania z zasobu komunalnego nie rośnie.  Uchwała stawia bowiem dwa wymogi, które trzeba spełnić, by otrzymać mieszkanie komunalne: metraż i dochody.  My Polacy, trudno się do tego przyznajemy, ale żyje nam coraz lepiej. Dochody obywateli rosną i coraz mniej osób spełnia te kryteria.

Jeżeli Rada Warszawy drastycznie nie podniesie tych limitów dochodowych, to my gospodarując bardzo rozsądnie zasobami mieszkań komunalnych, który mamy na Mokotowie, nie musimy na dzisiaj budować żadnego budynku komunalnego. To oczywiście może się za jakiś czas zmienić. Trzeba wziąć pod uwagę jeszcze politykę miasta jako całości, które w innych dzielnicach może nie mieć działek pod taką zabudowę i lokować budynki komunalne na Mokotowie. Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko to, co mamy w dzielnicy i potrzeby, które mamy, to na dzisiaj zaspokajamy nasze potrzeby własnymi zasobami mieszkaniowymi. Nowe budynki mogłyby co najwyżej wpłynąć na zwiększenie zasobu mieszkań najmniejszych, których mamy mniej.


Dzielnica Mokotów sprzedaje domy na Sadybie. Zobacz które i kiedy
Aktualności Sadyba

Firmy z Warszawy

  • Niepubliczne przedszkole w Warszawie (Włochy, Ursus) jest prywatną placówką oświatowo-wychowawczą wpisaną do rejestru w Biurze Edukacji miasta st. Warszawy, realizującą nową Podstawę Programową określoną przez MEN. Przedszkole znajduje się w pobliżu dzielnic Włochy i Ursus. Prywatne przedszkole w Warszawie PICCOLO to miejsce stworzone dla małego dziecka, w którym czuje się ono bezpiecznie, z radością poznaje świat i zawiera pierwsze przyjaźnie. Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku, przez cały rok kalendarzowy z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 7:00-18:00. Przedszkole Piccolo znajduje się w Warszawie dzielnice Włochy, Ursus https://www.piccolo.waw.pl/ Przedszkole zapewnia: Profesjonalną kadrę pedagogiczną pełną troski i oddania, która w szczególności dba o to aby dzieci czuły się w naszym przedszkolu bezpiecznie i radośnie. Kadra pedagogiczna ciągle doskonali swoje umiejętności. Jest innowacyjna i twórcza. Rodzice są sprzymierzeńcami i sojusznikami w organizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego. Codziennie 4 posiłki : smaczne, urozmaicone i świeże. Bogatą ofertę zajęć Realizację nowatorskich metod wychowawczo-dydaktycznych Opiekę specjalistów (logopeda, psycholog) Codzienne wyjście na świeże powietrze – hartowanie młodych organizmów Organizowanie imprez okolicznościowych (Dzień pieczonego ziemniaka, pasowanie na przedszkolaka, urodziny, itp.) Zapraszamy do naszego przedszkola dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i terapeutycznych w wieku od 2,5 lat do 6 lat, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.. Przedszkole dla dzieci z autyzmem https://www.piccolo.waw.pl/przedszkole-dla-dzieci-niepelnosprawnych

  • Nasza firma DDD oferuje pełny zakres usług związanych z zabezpieczeniem obiektów przed szkodnikami, dezynfekcją i deratyzacją. Chronimy obiekty przed gryzoniami, owadami latającymi i biegającymi oraz szkodnikami magazynowymi. Wykonujemy zabezpieczenia przed gniazdowaniem i bytowaniem ptaków oraz zabiegi dezynfekcji. Wpływ drobnoustrojów, insektów oraz gryzoni żyjących w naszym otoczeniu może być szkodliwy dla zdrowia i być przyczyną wielu chorób i schorzeń. Szkodniki oddziałują negatywnie na organizm człowieka powodując wiele zaburzeń. Często drobnoustroje mogą być przyczyną zatruć, dolegliwości oraz niebezpiecznych alergii, a w wielu sytuacjach mogą stać się zarzewiem epidemii. W związku z tym obecność insektów i gryzoni może spowodować ciężkie schorzenia. Szczury i myszy przenoszą liczne bakterie i inne szkodliwe dla człowieka drobnoustroje. Dlatego tak ważne jest profesjonalne zwalczanie szkodników mogących zagrozić zdrowiu ludzi. Nasi specjaliści zajmują się dezynfekcją, dezynsekcją i deratyzacją. DDD Usługi kierujemy głównie do dużych klientów biznesowych. Dezynfekcja dezynsekcja deratyzacja dotyczy w różnym stopniu dużych przedsiębiorstw produkujących i przetwarzających żywność. Z usług DDD korzystają magazyny produktów spożywczych, zakłady przemysłowe, spółdzielnie mieszkaniowe i zarządcy nieruchomości, przedsiębiorcy, którzy prowadzą małe restauracje, bary, stołówki. W naszej ofercie znajdują się m.in: Ozonowanie pomieszczeń https://dalmyt.com.pl/ozonowanie-pomieszczen/ Fumigacja gazowanie https://dalmyt.com.pl/fumigacja-gazowanie/ Dezynsekcja https://dalmyt.com.pl/dezynsekcja/ Dezodoryzacja https://dalmyt.com.pl/dezodoryzacja/ Deratyzacja https://dalmyt.com.pl/deratyzacja/ Zamów usługi DDD tutaj https://dalmyt.com.pl/uslugi-ddd/

  • Historia naszej firmy sięga roku 1992. Pojawiliśmy się wówczas na rynku jako pierwsza profesjonalna firma cateringowa w Polsce. Pomimo dynamicznie zmieniających się standardów oraz prężnie działającej konkurencji, pozostaliśmy jednym z kluczowych liderów branży cateringowej. Od początku działania firmy, naszym celem jest przygotowywanie doskonałych potraw oraz tworzenie niezapomnianych przyjęć. Pomagają nam w tym wykwalifikowani kucharze, profesjonalni kelnerzy oraz kompetentni pracownicy biura. Czuwając nad najwyższą jakością potraw, współpracujemy tylko i wyłącznie ze sprawdzonymi dostawcami. Gwarantowana świeżość, pewne pochodzenie produktów oraz kunszt przygotowania pozwalają osiągnąć nam wyśmienity smak oraz nowatorski wygląd serwowanych potraw. To wszystko sprawia, że tworzymy prawdopodobnie najlepszy catering w Warszawie. Catering Warszawa https://party.com.pl/Agencja Cateringowa Party Sp.z o.o. ul.Rakowiecka 3602-532 Warszawa Catering prywatny https://party.com.pl/catering-prywatny/ Catering biznesowy https://party.com.pl/catering-biznesowy/ Catering codzienny https://party.com.pl/catering-codzienny-do-domu-warszawa/ Catering grill https://party.com.pl/catering-grill-warszawa/ Catering na chrzciny https://party.com.pl/catering-na-chrzciny-komunie-warszawa/ Catering eventowy https://party.com.pl/catering-na-imprezy-eventy-konferencje-warszawa/ Catering weselny https://party.com.pl/catering-na-wesele-warszawa/

  • Firma SUDA TRANSPORTT SPECJALISTYCZNY rozpoczęła swoją działalność w 1986 roku. Od tamtego czasu przez ponad 30 lat nieprzerwanie działa na rynku transportowym. Liczne grono stałych zleceniodawców oraz zadowolenie klientów są potwierdzeniem, że obrana strategia działania jest właściwa. Firma działa na terenie Warszawy i całego kraju. Transportuje ładunki o ciężarze od kilkudziesięciu kilogramów do kilkunastu ton. Firma świadczy usługi m.in: relokacja maszyn transport niskopodwoziowy transport HDS wózki widłowe – wynajem Mimo wypracowanych standardów do każdej usługi firma podchodzi indywidualnie. Firma jest otwarta na nowe wyzwania i potrafi sprostać nawet najtrudniejszym przedsięwzięciom. Posiada ubezpieczenie OC działalności do 5 000 000 zł. Suda Transportt ul. Księcia Witolda 18 A04-492 WARSZAWAPOLSKA https://www.suda.com.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *